<!--quoteo(post=28814:date=Thu 1st Feb 2007, 03:30 PM:name=Jandreas)-->QUOTE(Jandreas @ Thu 1st Feb 2007, 03:30 PM)
<{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Hei gode Carpedians!
Jeg fikk nettopp lokalavisa inn og noe av det aller første jeg sjekker der er hvor lenger dagen har blitt siden vintersolverv.
Pr. idag har dagen ÃKT med 1 time og 59 minutter!!
Så vær tålmodige, sesongen nærmer seg!
Jandreas.
(ps: bør vel nevne at etter sommersolverv finner jeg det ikke interessant lenger.)<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd-->
Yoho!!
Jeg kan nesten ikke vente til våren! Fikk bare kjørt ca. 2500 km. i fjor (kjøpte TDM'en i september...).
Nå står den omsorgsfullt vinterlagret hos en MC forhandler et par mil unna og har fått påmonert nye Laser Duo-Tech slipons.
Disse er jeg veldig spent på hvordan låter. Anlegget ser derimot <i>meget</i> bra ut. Dermed er det bare å håpe at de låter tilsvarende godt og at de også kanskje gir TDM'en enda mer dreiemoment.
Mye tyder på det om en skal stole på disse Dyno testene eksosfabrikantene gjør.
Et par slike tester fra Laser og Akrapovic viser at effektkurven, dvs. HK økningen er rimelig lik for begge merkene.
I tillegg viser dynotesten fra Akra at torque økningen er tildels voldsom. Om Laser har den samme økningen så tror jeg dette definitivt blir merkbart <i>og</i> morsomt
![[Image: tongue.gif]](http://www.carpe-tdm.net/ipb/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif)
.
Derfor ser jeg virkelig fram til første turen til våren!!