![]() |
|
The scandinavian thread - Printable Version +- Forums (https://www.carpe-tdm.net) +-- Forum: Carpe Language Valley (https://www.carpe-tdm.net/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Other languages (https://www.carpe-tdm.net/forumdisplay.php?fid=12) +--- Thread: The scandinavian thread (/showthread.php?tid=35357) |
The scandinavian thread - staasmyr - 24-02-2007 <!--quoteo(post=30965:date=Tue 20th Feb 2007, 09:47 PM:name=Jandreas)-->QUOTE(Jandreas @ Tue 20th Feb 2007, 09:47 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Hei Polaris! Har du fulgt de moterings-anvisningene som er gitt her pÃ¥ Carpe-TDM? Der var det snakk om Ã¥ skru av hÃ¥ndtak-vektene ytterst, flytte litt pÃ¥ kløtsj/brems hÃ¥ndtaka og sÃ¥ klammre dem pÃ¥ styret? Sender du meg et bilde hvis du har? JANdreas.<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Hei. Har ligget nede for telling i 3 dager nÃ¥.Jeg monterte dem etter anvisningen fra forumet, men jeg trengte ikke Ã¥ flytte pÃ¥ clutch/brems. Det jeg trengte var Ã¥ ta av styrevektene og bore med 6,8 mm bor og gjenge med M8. SÃ¥ mÃ¥tte jeg slipe av de koniske skivene som er til skruene til styrevektene.Gikk veldig greit. NÃ¥r formen kommer tilbake skal jeg ta et par bilder. The scandinavian thread - tomas - 24-02-2007 <!--fonto:Impact--><!--/fonto--><b>En hälsning frÃ¥n den senst joinade skandinaven.</b><!--fontc--> <!--/fontc--> Har prexis förvärvat en finfin 850 -99 och vad händer SNÃ!! NÃ¥väl. Det blir väl Ã¥ka av framÃ¥t juni eller sÃ¥... The scandinavian thread - Cpeders - 28-02-2007 Du har det vel kanskje noe slikt som vi har hatt det..... <link til annen trÃ¥d> The scandinavian thread - Cpeders - 02-03-2007 Noen som skal pÃ¥ MC-messa forresten? The scandinavian thread - Spirit - 02-03-2007 Hej pÃ¥ er! Skaffade min första TDM i höstas, och upptäckte nyligen detta forum. Blev väl inte mer än runt 100 mil innan vintern, men i vÃ¥r ska hjulen rulla!! Ha det! Stefan The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 03-03-2007 <!--quoteo(post=32033:date=Fri 2nd Mar 2007, 03:57 PM:name=Cpeders)-->QUOTE(Cpeders @ Fri 2nd Mar 2007, 03:57 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Noen som skal pÃ¥ MC-messa forresten?<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Hadde tenkt meg en tur dit, ja... Men er ikke sikker pÃ¥ hvilken dag det blir. <!--quoteo(post=32034:date=Fri 2nd Mar 2007, 04:05 PM:name=Spirit)-->QUOTE(Spirit @ Fri 2nd Mar 2007, 04:05 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Hej pÃ¥ er! Skaffade min första TDM i höstas, och upptäckte nyligen detta forum. Blev väl inte mer än runt 100 mil innan vintern, men i vÃ¥r ska hjulen rulla!! Ha det! Stefan<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Velkommen til TDM forumet! Har du skaffet deg en 850 eller 900? The scandinavian thread - Guest - 04-03-2007 Har ni sett detta? Omfattande Ã¥terkallning av Yamaha Har ni fÃ¥tt nÃ¥got brev hem ännu? /Nils The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 05-03-2007 <!--quoteo(post=32226:date=Sun 4th Mar 2007, 11:17 PM:name=nils)-->QUOTE(nils @ Sun 4th Mar 2007, 11:17 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Har ni sett detta? Omfattande Ã¥terkallning av Yamaha Har ni fÃ¥tt nÃ¥got brev hem ännu? /Nils<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Jeg har fÃ¥tt brev fra min forhandler (Ã¥tersäljer) og vil bytte enheten sÃ¥ snart det blir vÃ¥r. Samtidig vil jeg montere og konfigurere (mappe) Powercommander til det nye Laser Duo-Tech slip-on eksoanlegget. The scandinavian thread - jandreas - 08-03-2007 <!--quoteo(post=32033:date=Fri 2nd Mar 2007, 03:57 PM:name=Cpeders)-->QUOTE(Cpeders @ Fri 2nd Mar 2007, 03:57 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Noen som skal pÃ¥ MC-messa forresten?<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Ja, jeg tar meg en tur pÃ¥ Fredag, regner med Ã¥ være der i 12-tiden. Jandreas. The scandinavian thread - Galilee - 08-03-2007 <!--quoteo(post=32641:date=Thu 8th Mar 2007, 11:58 AM:name=Jandreas)-->QUOTE(Jandreas @ Thu 8th Mar 2007, 11:58 AM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Ja, jeg tar meg en tur pÃ¥ Fredag, regner med Ã¥ være der i 12-tiden. Jandreas. Jeg skal ogsÃ¥ dit pÃ¥ fredagen. The scandinavian thread - jandreas - 08-03-2007 <!--quoteo(post=32685:date=Thu 8th Mar 2007, 09:03 PM:name=Galilee)-->QUOTE(Galilee @ Thu 8th Mar 2007, 09:03 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Jeg skal ogsÃ¥ dit pÃ¥ fredagen.<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Da fÃ¥r du se etter "en eldre herre" i Halden-bunad, d.v.s. olabukse og skinnjakke pluss svart caps med SAAB-logo! Antageligvis meg! Jandreas The scandinavian thread - Cpeders - 12-03-2007 Kan vel trygt si at det var masse flott Ã¥ se pÃ¥ messa. Bare synd at kontoen ikke strekker til. Og sÃ¥ var det en test av TDM i Bike magasinet som de delte ut. Men har ikke fÃ¥tt lest gjennom ennÃ¥. Noen som fikk handlet noe der i Ã¥r? Selv kjøpte jeg bare en billig tankveske til 199,-. Kjekt Ã¥ ha var tanken, fÃ¥r hÃ¥pe den passer. The scandinavian thread - jandreas - 12-03-2007 <!--quoteo(post=33006:date=Mon 12th Mar 2007, 08:54 AM:name=Cpeders)-->QUOTE(Cpeders @ Mon 12th Mar 2007, 08:54 AM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Kan vel trygt si at det var masse flott Ã¥ se pÃ¥ messa. Bare synd at kontoen ikke strekker til. Og sÃ¥ var det en test av TDM i Bike magasinet som de delte ut. Men har ikke fÃ¥tt lest gjennom ennÃ¥. Noen som fikk handlet noe der i Ã¥r? Selv kjøpte jeg bare en billig tankveske til 199,-. Kjekt Ã¥ ha var tanken, fÃ¥r hÃ¥pe den passer.<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Hei Cato! Ja, det var mye lekkert Ã¥ se pÃ¥...duvende topper.....vrikkende ender.... ja, mye flott! Jeg gikk og venta pÃ¥ telefon fra Hamar, da hadde jeg tenkt Ã¥ reise opp igjen pÃ¥ Søndag for Ã¥ handle....men ingen ringte...! Jeg kjøpte faktisk ingen ting, hadde bare noen spørsmÃ¥l til forhandleren av Suomy-hjelmene. Jeg har en slik og det er vanskelig Ã¥ fÃ¥ av side-deksla nÃ¥r en vil bytte visir. Fikk tips om den beste mÃ¥ten. Jeg leste den testen av TDM'er jeg ogsÃ¥, fikk igrunn godt godkjent! Det har begynt Ã¥ komme noen sykkler pÃ¥ veiene men for min del syns jeg det er litt tidlig ennÃ¥. Skal ihvertfall vente til regnet har fÃ¥tt vaska vekk mesteparten av vei-saltet. mvh. Jan. The scandinavian thread - Galilee - 12-03-2007 Artig messe, fikk prøvesitte masse sykler, men regner fremdeles med at TDM'en hadde vært høyt pÃ¥ ønskelista. Matt svart motor sÃ¥ riktig bra ut, men det spørs hvordan den ser ut dekket av grÃ¥tt støv. Fikk kjøpt meg hansker til 150kr. Hvis de ikke duge, blir de reserve i toppboksen. Merket meg ellers at en av forhandlerne solgte cordurajakker til 500kr stk. De sÃ¥ ikke sÃ¥ ille ut heller, doble sømmer og solid glidelÃ¥s. Jeg sÃ¥ ogsÃ¥ at det omtrent var priskrig pÃ¥ CABERG Ã¥pningshjelm med dobbelt visir (innvendig solvisir) til 12-1400 kr, behagelig Ã¥ ha pÃ¥ var den ogsÃ¥. MÃ¥ kanskje ha en sÃ¥nn etter hvert. à ssÃ¥ var det noen som hadde depotstøtte til 4-500kr, tenker jeg skal ha en sÃ¥nn etter hvert. The scandinavian thread - Cpeders - 12-03-2007 Noen bra tilbud var det Ã¥ finne der inne. Men jeg orket ikke lete sÃ¥ veldig, ble mest bare Ã¥ snoke rundt Ã¥ titte. Prøvesatt bÃ¥de TDM, KTM 990 og R1200GS. MÃ¥ jo innrømme at KTMen ogsÃ¥ føltes god. à pninghjelm stÃ¥r pÃ¥ lista mi ogsÃ¥. Men eneste rimelige Caberg Ã¥pningshjelmen jeg fant var i str. XL, og med mitt lille hode sÃ¥ gÃ¥r ikke det. Ellers har vi fÃ¥tt en "ny" MC butikk i Arendal, som er bra pÃ¥ pris, skaffer det man trenger og har en hyggelig fyr som jobber der. SÃ¥ det blir fort til at jeg bruker den sjappa. Ellers hørte jeg andre som ogsÃ¥ synest at man fÃ¥r like gode tilbud hjemme. Og pÃ¥ nettet finner man jo alltids gode tilbud pÃ¥ forrige sesongs klær. Depotstøtte kan vel ogsÃ¥ legges til handle lista. Vet ikke hvordan dere gjør det med bytte av bakdekk? Av og pÃ¥ med hjulet selv, eller alt pÃ¥ verksted? The scandinavian thread - tomsnes - 13-03-2007 Hei alle sammen. I pÃ¥vente av vÃ¥ren befinner jeg meg i Thailand med familie. Til orientering for alle hjemme i kulda, er det 38 grader i skyggen, minst 50 grader i solsteika, 30 grader i vannet, men ølet er heldigvis iskaldt. Har kjørt bÃ¥de i jula og pÃ¥ nyttÃ¥rsaften, og jeg hÃ¥per pÃ¥ varmegrader nÃ¥r vi kommer hjem. Har valgt Ã¥ ikke leie sykkel her pÃ¥ Phuket, pga. høyrekjøring og et mer kaotisk trafikkbilde enn vi er vant til. Som en kuriositet kan jeg nevne at vi satt pÃ¥ en bar forleden. PÃ¥ utsiden stoppet en pickup med en vraket Harley Davidson bakpÃ¥. Ut av bilen krabbet en meget forslÃ¥tt og bandasjert snauskalle med armen i fatle. :-) HÃ¥per han hadde forsikring. Med tanke pÃ¥ Ã¥rets sesong, har jeg ikke noen spesielle planer, utover treffet "Treff pÃ¥ Toppen" i Skagen i Juli. Ãnsker dere alle en fin senvinter/vÃ¥r, og hÃ¥per jeg treffer noen av dere i løpet av sesongen. Mvh. Tom i Sandefjord 96 - 850 The scandinavian thread - Cpeders - 13-03-2007 Heisann Tomsnes. Du var tilfeldigvis ikke pÃ¥ Hortentreffet sist sommer. Synest Ã¥ huske at jeg sÃ¥ en lik sykkel til din der. Thailand hørtes fristende ut. Men til vÃ¥r store glede, og sikkert din ogsÃ¥ siden du sikkert skal hjem etterhvert. SÃ¥ er temperaturen pÃ¥ bedringenns vei her hjemme. SÃ¥ det er bare Ã¥ fÃ¥ sykkelen klar, og vente til det verste saltlaget er borte. Ellers har jeg hørt rykter om at det er pÃ¥budt med ordentlig forsikring pÃ¥ HD i Thailand, sÃ¥ det ordnet seg nok for ulykkesfuglen. The scandinavian thread - jandreas - 13-03-2007 "à pninghjelm stÃ¥r pÃ¥ lista mi ogsÃ¥." Hei igjen!! Grunnen til det var at jeg hadde lest flere steder at lÃ¥semekanismen som holdt "Ã¥pningene" sammen var blitt slitt og Ã¥pnet seg ved ulykker og mistet derved den beskytter-effekten helhjelmer har. Jandreas The scandinavian thread - staasmyr - 16-03-2007 (Just done the air box mod on my 2004 TDM900, see http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=tex...=AIR&lng=en FANTASTIC!! What a result The on/off low speed throttle response has all but gone, bottom end torque has increased and the engine is just so much more usable between 2000 and 3000 rpm. Fantastic...it feels like a new bike!! If you've gotta 900 and haven't carried out option 1 referenced in the link above....do it....you won't be sorry ) Er det noen av dere som har vært borti dette. Synes min 900 har litt mye av og pÃ¥. The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 19-03-2007 <!--quoteo(post=33559:date=Fri 16th Mar 2007, 09:36 PM:name=Polaris)-->QUOTE(Polaris @ Fri 16th Mar 2007, 09:36 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->(Just done the air box mod on my 2004 TDM900, see http://jbx9.free.fr/TDM/index.php?show=tex...=AIR&lng=en FANTASTIC!! What a result The on/off low speed throttle response has all but gone, bottom end torque has increased and the engine is just so much more usable between 2000 and 3000 rpm. Fantastic...it feels like a new bike!! If you've gotta 900 and haven't carried out option 1 referenced in the link above....do it....you won't be sorry ) Er det noen av dere som har vært borti dette. Synes min 900 har litt mye av og pÃ¥.<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Denne modifiseringen gjorde jeg kjapt etter at jeg leste om den. Og reaksjonen ovenfor er ikke helt ulik min egen Du har sikkert lest om hvordan det skal gjøres pÃ¥ JBX sidene, ikke sant? Her vil du se at det er tre mÃ¥ter Ã¥ gjøre dette pÃ¥, om jeg ikke husker feil. Jeg valgte metode nr. to, dvs. at jeg dro løs slangen som gÃ¥r inn i innsprøytningssystemet bak sylindrene pÃ¥ høyre side av motoren. Litt vanskelig Ã¥ komme til, men bruker du en langnebbet og smal tang sÃ¥ gÃ¥r det fint. Etter Ã¥ ha løsnet vakuumslangen plugget jeg den med en ca. 3 cm lang rund stÃ¥lbit som hadde akkurat den riktige størrelsen. Deretter satte jeg slangen pÃ¥ igjen. Og dette funker veldig bra!! |