![]() |
|
The scandinavian thread - Printable Version +- Forums (https://www.carpe-tdm.net) +-- Forum: Carpe Language Valley (https://www.carpe-tdm.net/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Other languages (https://www.carpe-tdm.net/forumdisplay.php?fid=12) +--- Thread: The scandinavian thread (/showthread.php?tid=35357) |
The scandinavian thread - slartybartfarst - 04-08-2008 Thanks for the info. We have plenty of kamikazi sheep on the hill roads around here and the cattlegrids to go with them. We'll pass on the camping, nothing more soul destroying than the sound of heavy rain on the tent when you wake up. We're using the cabins at the campsites. Thanks again Slarty The scandinavian thread - Rollon - 22-08-2008 Hei, etter Ã¥ ha sveist og slipt pÃ¥ eksosan. i lengre tid har eg no kome fram til Ã¥ kjøpe nytt. Men er det nokon som veit om eit bra, men billig sett? Kan vere brukt. Treng berre dei fremste røra. Takker for svar og tips til forhandler eller om nokon vil selge til meg privat. The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 10-06-2009 Er det noen her som har lest hva svenske MOTORRAD mener om TDM 900 i nr. 6 - juni 2009? Her er den road testet sammen med KTM 990 SMT, Triumph Tiger og Kawasaki Versys og ender pÃ¥ sisteplass nÃ¥r oppsummeringen av ulike egenskaper ved syklene er gjort... Til de som har lest artikkelen: Hva tycks? Er TDM virkelig sÃ¥ mye dÃ¥rligere enn de andre i denne sammenligningstesten? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/huh.gif[/img] The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 07-07-2009 For Scandinavians only! Yamaha topbox for sale <i><b>*SOLD*</b></i> Yamaha toppboks med stativ TIL SALGS Nypris i Norge pÃ¥ slik toppboks er kr. 5386,- Nypris pÃ¥ monteringsett for toppboksen og monteringssett for sidevesker er kr. 2111,-. Boksen er ubetydelig brukt, har et par smÃ¥ (og nesten usynlige) riper, men er ellers i topp og skadefri stand. ![]() ![]() ![]() Kom gjerne med bud... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/cool.gif[/img] enten pÃ¥ PM eller til ajblisten@yahoo.no AJ The scandinavian thread - Tomasni - 25-08-2009 Jag saknar avgasljudet! Men insprutning, katalysator, lambdasond mm kanske stoppar mig? NÃ¥gon som vet? Eller har gjort nÃ¥got med sin egen TDM900? Jag bytte in min TDM850 4TX 2001 efter 8 Ã¥r och 63000 km och saknar den redan. Min nästan nya TDM900 RN18 2008 gÃ¥r kanonfint men jag saknar Ixilsystemet(Avgasljudet) Andra tips om TDM900 RN18 2008 ? The scandinavian thread - Tomasni - 26-08-2009 (No answer, I better translate) I miss the SOUND ! But injection, catalyst etc perhaps will be stopping me from changing exhaust ? Does anyone have any answers ? Or perhaps someone already DID something about this? I was very content with my TDM850 4TX 2001 with an Ixil-exhaust, but after 8 years and 63000 km I traded it for an almost new TDM900 RN18 2008 I am satisfied but I miss the sound, any pointers? Any other things good to know of the TDM900 ? The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 27-08-2009 <!--quoteo(post=132907:date=Wed 26th Aug 2009, 03:18 PM:name=Tomasni)-->QUOTE(Tomasni @ Wed 26th Aug 2009, 03:18 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->(No answer, I better translate) I miss the SOUND ! But injection, catalyst etc perhaps will be stopping me from changing exhaust ? Does anyone have any answers ? Or perhaps someone already DID something about this? I was very content with my TDM850 4TX 2001 with an Ixil-exhaust, but after 8 years and 63000 km I traded it for an almost new TDM900 RN18 2008 I am satisfied but I miss the sound, any pointers? Any other things good to know of the TDM900 ?<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Hej! Jeg har byttet til Laser Duo-Tech og hvis du bruker Laser Duo-Tech som sökerord er jeg sikker pÃ¥ at du vil finne noen av mine poster her pÃ¥ Carpe-Tdm + bilder av hojen med Laser-pottene... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img] Du kan ogsÃ¥ sjekke min MC blogg pÃ¥ MCsidens Forum. Der vil du ogsÃ¥ finne mange bilder av min TDM med Laser Duo-Tech. Laser fÃ¥r fram den gode lyden i TDM motoren [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wub.gif[/img] Svenske TDM eiere er välkomna som medlemmer i MCsidens Forum [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/happy.gif[/img] The scandinavian thread - trx4ever - 27-08-2009 hejsan fra københavn jeg har lige skftet min gode gamle trofaste trx 850 (8 Ã¥r og 78.000 km) ud med en tdm 900 abs og fandt denne super hjemmeside for tdm ejere michael The scandinavian thread - xs2jammu - 28-08-2009 <!--quoteo(post=133046:date=Thu 27th Aug 2009, 11:15 PM:name=AJ_Blizzard)-->QUOTE(AJ_Blizzard @ Thu 27th Aug 2009, 11:15 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Hej! Jeg har byttet til Laser Duo-Tech og hvis du bruker Laser Duo-Tech som sökerord er jeg sikker pÃ¥ at du vil finne noen av mine poster her pÃ¥ Carpe-Tdm + bilder av hojen med Laser-pottene... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img] Du kan ogsÃ¥ sjekke min MC blogg pÃ¥ MCsidens Forum. Der vil du ogsÃ¥ finne mange bilder av min TDM med Laser Duo-Tech. Laser fÃ¥r fram den gode lyden i TDM motoren [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wub.gif[/img] Svenske TDM eiere er välkomna som medlemmer i MCsidens Forum [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/happy.gif[/img]<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Hej pÃ¥ dig. När du bytte till Laser Duo-Tech mÃ¥ste du göra nÃ¥gra andra ändringar till hojen? The scandinavian thread - Tomasni - 28-08-2009 Gamla posten: Om jag (pÃ¥ min TDM900A) byter avgassystem till Laser Duo-Tech mÃ¥ste jag dÃ¥ göra nÃ¥got annat ? Mappa om etc "Börjar" Laser Duo-Tech bakom lamdasonden ? Eller tar jag bort lambdasonden/katalysator etc ? Nya posten: Jag tror inte jag behöver göra nÃ¥got utom att byta avgassystem I just ordered Beowulf Warrior for my TDM900A ! Beowulf will re-open Tuesday 1st September 2009 (from vacation) If you wait for something good ...... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img] I will remove my sidecases (panniers?) if needed, do I need to remove them ? Tomasni, Stockholm TDM900A 2008 Ãnnu nyare posten: OK, väskorna är väck. Men jag ser att centralstödet, när det är uppfällt, vilar pÃ¥ avgassystemet (standard). Jag fÃ¥r nog hitta pÃ¥ nÃ¥got här ..... The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 31-08-2009 <!--quoteo(post=133087:date=Fri 28th Aug 2009, 07:06 AM:name=xs2jammu)-->QUOTE(xs2jammu @ Fri 28th Aug 2009, 07:06 AM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Hej pÃ¥ dig. När du bytte till Laser Duo-Tech mÃ¥ste du göra nÃ¥gra andra ändringar till hojen?<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Nei, det behöves ikke. Men det kan være en fordel Ã¥ montere en Powercommander slik jeg har gjort pÃ¥ min TDM. Skal du bruke det original Yamaha koffertsettet - toppbox og sidekofferter - mÃ¥ man passe pÃ¥ Ã¥ bruke brakettene nÃ¥r Laser Duo-Tech monteres slik at det blir plass til sidekoffertene. Den korte pÃ¥ høyre side og den lange pÃ¥ venstre side: ![]() Bildet viser den korte braketten pÃ¥ høyre side. ![]()
The scandinavian thread - xs2jammu - 31-08-2009 /\ Tack. The scandinavian thread - Galilee - 04-03-2010 MC messe i Porsgrunn til helgen. MC MESSE Noen som skal dit? Jeg tar en tur pÃ¥ lørdagen. Hvis noen vil møtes sÃ¥ send gjerne en PM. The scandinavian thread - Kyotoviking - 28-11-2010 Heisann. En ny Tdm 900 eier. Er fra Sørum, i Skandinavia, men bor i Japan for tiden. Tok motorsykkel-sertifikat her i Japan, og har kjørt mye rundt med en XJR 400. Har nettopp hatt min første tur i skogen med min nye Tdm 900, og snuser pÃ¥ litt offroad-orienterte dekk. Om det er noen som lurer pÃ¥ noe, kanskje priser pÃ¥ brukte deler og slitedeler, sÃ¥ kan det hende jeg kan sende eller ta med nÃ¥r jeg er hjemme i Norge. Luftfilter for eksempel kjøpte jeg i dag for 200kr. Hilsen Harald. The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 04-12-2010 <!--quoteo(post=185515:date=Sun 28th Nov 2010, 04:21 PM:name=Kyotoviking)-->QUOTE(Kyotoviking @ Sun 28th Nov 2010, 04:21 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Heisann. En ny Tdm 900 eier. Er fra Sørum, i Skandinavia, men bor i Japan for tiden. Tok motorsykkel-sertifikat her i Japan, og har kjørt mye rundt med en XJR 400. Har nettopp hatt min første tur i skogen med min nye Tdm 900, og snuser pÃ¥ litt offroad-orienterte dekk. Om det er noen som lurer pÃ¥ noe, kanskje priser pÃ¥ brukte deler og slitedeler, sÃ¥ kan det hende jeg kan sende eller ta med nÃ¥r jeg er hjemme i Norge. Luftfilter for eksempel kjøpte jeg i dag for 200kr. Hilsen Harald.<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> Hei Harald! Artig med en nordmann og TDM-eier i Japan - av alle steder [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img] her pÃ¥ Carpe-TDM. Har vært medlem her selv i noen Ã¥r. Velkommen hit! The scandinavian thread - Tomasni - 05-12-2010 <b>Väldigt bra och trevligt med andra TDMägare i Norden!</b> Ãr det nÃ¥gon frÃ¥n Sthlm som postar här? Väntar ivrigt pÃ¥ <b>Và REN</b> ! /Tomasni The scandinavian thread - 10Hult - 01-02-2011 Verkar vara ganska dött här? Ãr helt ny här. Köpte en TDM 900 -08 i höstas sÃ¥ jag har bara hunnit köra 30 mil med den innan snön kom [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img] men nu stÃ¥r hojen nerplockad och skall moddas inför den nya säsongen. Tanken är att det skall bli en TDM 900 Outback [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img] Nytt cross styre är monterat med raisers, magkÃ¥pa eller belly pan är monterad. Handtagsskydd och värmehandtagen är monterade. Hojen skall även xenon konverteras. Skärmförlängare fram är monterad och snart skall nya slip-on monteras (Remus Revolution) Nu väntar jag pÃ¥ motorbÃ¥garna och när jag slitit ut däcken som satt pÃ¥ skall jag slänga pÃ¥ Anakee 2 bak och nÃ¥got likvärdigt fram (Anakee 2 finns ju inte i 18" förslag mottages gärna) Vidare skall 12V uttag monteras och till sist sÃ¥ vill jag montera en sidostöds platta typ denna Sidostöds platta Ãr det nÃ¥gon som köpt eller gjort en platta för det ynkliga sidostödet sÃ¥ fÃ¥r ni gärna tipsa mig! Over & Out / Jocke The scandinavian thread - AJ_Blizzard - 14-02-2011 Hey Jocke, Spennende prosjekt du holder pÃ¥ med [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/good.gif[/img] Jeg solgte min TDM i fjor etter Ã¥ ha kjört 60.000 km. med den siden hösten 2006. Har nÃ¥ en ny Triumph Tiger 1050 SE (2010). Hadde montert masse bra utstyr pÃ¥ TDM'en, bl.a. sidestötteplate - se bilder her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&a...;p=44721#p44721 Kjøpte platen herfra: http://shop.touratech.se/SE/Catalog/yamaha...613-0130-0.html Den er ikke laget for TDM sÃ¥ jeg mÃ¥tte skjære den til med kniv - lage større plass til foten pÃ¥ sidestøtten. Dette kan du gjöre med til eksempel en Mora kniv siden platen er laget i aluminium (relativt mykt material), som det gÃ¥r an Ã¥ skjære i med kniv. The scandinavian thread - 10Hult - 11-03-2011 1000 Tack för tipset!!! Skall genast Ã¥ka och titta pÃ¥ en sÃ¥dan stödplatta! Kjøpte platen herfra: http://shop.touratech.se/SE/Catalog/yamaha...613-0130-0.html Den er ikke laget for TDM sÃ¥ jeg mÃ¥tte skjære den til med kniv - lage større plass til foten pÃ¥ sidestøtten. Dette kan du gjöre med til eksempel en Mora kniv siden platen er laget i aluminium (relativt mykt material), som det gÃ¥r an Ã¥ skjære i med kniv. [/quote] Hade du centralstöd pÃ¥ din TDM? Problemet jag har fÃ¥tt nu är ju att centralstödet slÃ¥r i avgasröret till mina Remus Revolution dÃ¥ originalrören har en liten arm ut som tar emot centralstödet, detta finns ju inte pÃ¥ Remus utan att centralstödet ligger mot röret [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/dry.gif[/img] Vet inte hur jag skall lösa det riktigt..... The scandinavian thread - xr600 - 11-03-2011 Dette er jo en ældre trÃ¥d... Men er der stadig liv i den ?, eller har i alle solgt jeres TDM ? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]. <!--quoteo(post=24706:date=Sun 17th Dec 2006, 05:23 PM:name=SwedishChris)-->QUOTE(SwedishChris @ Sun 17th Dec 2006, 05:23 PM) <{POST_SNAPBACK}><!--quotec-->Hejsan allesammans, jag vill passa pÃ¥ att hälsa till alla skandinaviska TDM Ã¥kare. För min del sÃ¥ känns min TDM -93 som min första riktiga motorcykel dÃ¥ jag tidigare bara har haft mindre storlekar (125,350,650cc). Jag hann köpa min TDM precis innan vintern kom sÃ¥ nu väntar jag mer än vanligt pÃ¥ vÃ¥ren. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img] Hälsningar Christer<!--QuoteEnd--><!--QuoteEEnd--> |